Tarih Dersi 9. Sınıflar 2. Dönem 1. Yazılı Soruları
Yazılı Hangi Kazanımlardan Hazırlandı?
9.3.3. Orta Çağ’da Asya ve Avrupa’da askerî organizasyon biçimleri ile toplumların yaşam tarzları (konar-göçer ve yerleşik) arasındaki ilişkiyi analiz eder.
9.3.4. İlk Çağ’ın sonlarından itibaren gerçekleştirilen hukuki düzenlemelerin günümüzün evrensel hukuk ilkelerine etkisini değerlendirir.
9.4.1. Türklerin Asya’da tarih sahnesine çıktıkları ve yaşadıkları alanlar ile başlıca kültür çevrelerini tanır.
9.4.2. İslamiyet öncesi dönemde Türklerin yaşadığı coğrafyalar ile hayat tarzları arasındaki ilişkiyi analiz eder.
9.4.3. İlk ve Orta Çağlarda İç Asya’daki Türk siyasi teşekküllerinin güç ve yönetim yapısını açıklar.
9.4.4. Kavimler Göçü’nün sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder.
9.5.1. İslamiyet’in doğuşu sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın genel durumunu açıklar.
9.5.2. Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Dört Halife Dönemi’nde Müslümanların Arap Yarımadası ve çevresinde siyasi hâkimiyet kurmaya yönelik faaliyetlerini analiz eder.
Yeni Müfredata Uygun 9. Sınıf Tarih Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sorularını Word olarak indirmek için Tıkla
Tarih Dersi 9. Sınıflar 2. Dönem 1. Yazılısı Cevap Anahtarı
9.3.3. Orta Çağ’da Asya ve Avrupa’da askerî organizasyon biçimleri ile toplumların yaşam tarzları (konar-göçer ve yerleşik) arasındaki ilişkiyi analiz eder. Bir toplumda askerî organizasyonun şekillenmesinde belirleyici olan temel unsur o toplumun hayat tarzıdır. Konar-göçer hayat tarzında insanlar hareketli bir toplum yapısı içinde yetişirlerdi. Yerleşiklere göre hayat şartları daha zor olan konar-göçerler kendilerini, ailelerini ve mallarını korumak için savaşçı yapıda olmaya önem verirlerdi. Orta Çağ Konar- Göçer orduların genel özellikleri hakkında bilgi veriniz. 9.3.4. İlk Çağ’ın sonlarından itibaren gerçekleştirilen hukuki düzenlemelerin günümüzün evrensel hukuk ilkelerine etkisini değerlendirir. 9.4.1. Türklerin Asya’da tarih sahnesine çıktıkları ve yaşadıkları alanlar ile başlıca kültür çevrelerini tanır. İlk olarak VI. yüzyılda Bizans kaynaklarında “Orta Asya” için kullanmıştır. 9.4.2. İslamiyet öncesi dönemde Türklerin yaşadığı coğrafyalar ile hayat tarzları arasındaki ilişkiyi analiz eder. Ana yurt topraklarının geçim bakımından yetersiz kalması, 9.4.3. İlk ve Orta Çağlarda İç Asya’daki Türk siyasi teşekküllerinin güç ve yönetim yapısını açıklar. Yerleşik hayata geçen ilk Türk devleti: Uygurlar Asya Hun Hükümdarı Mete, MÖ 176’da Çin imparatoruna gönderdiği mektupta, kendisinin Tengri Tarafından tahta çıkarıldığını kaydederek askerî zaferlerini önce “Gök Tengri’nin inayeti” ile kazandığını belirtmiştir. Diğer bir Türk hükümdarı, bir başarısı üzerine kollarını semaya kaldırarak “Ey Gök (Tengri), sana şükürler olsun.” diye duygularını dile getirmiştir. (…) Türklerde devleti yönetme yetkisinin kağana, Gök Tengri tarafından verildiğine inanılırdı. İlk Türk devletlerinde siyasi iktidar kavramı “kut” tabiri ile ifade edilmiştir. Türklerde kağan olabilmek için Gök Tengri tarafından kut verilmiş bir aileye mensup olmak gerekirdi. 9.4.4. Kavimler Göçü’nün sebep ve sonuçlarını siyasi ve sosyal açılardan analiz eder. Museviliği benimseyen tek Türk devleti: Hazarlar 9.5.1. İslamiyet’in doğuşu sırasında Arap Yarımadası, Asya, Avrupa ve Afrika’nın genel durumunu açıklar. İslamiyet öncesi Arabistan’da nasıl bir siyasi yapı vardı? Nebatiler, Tedmür, Gassani, Main, Hire, Sebe gibi devletler yaşamıştı. 9.5.2. Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Dört Halife Dönemi’nde Müslümanların Arap Yarımadası ve çevresinde Aşağıda Hz. Muhammed (s.a.v.) döneminde yapılan bazı savaşların özellikleri verilmiştir. Bu savaşlar hangileridir? Müslümanlar ile Müşrikler arasında yapılan ilk savaş: Bedir Savaşı Kur’an ayetleri, Hz. Muhammed (s.a.v.) Dönemi’nde vahiy kâtiplerince kemik, taş, deri parçaları ve hurma yaprakları üzerine yazılmıştı. Ayrıca hafızlar tarafından da ezberlenmişti. Hz. Ebu Bekir, ayrı sahifelerde yazılı bulunan sureleri ve ayetleri toplayıp kitap hâline getirmek üzere vahiy kâtiplerinden oluşan bir kurul oluşturdu. Hazırlanan kitap, Hz.Ömer tarafından, sahabilerin huzurunda okunup doğruluğu onaylandıktan sonra halifeye teslim edildi. Kur’an-ı Kerim’in kitap hâline getirilmesinin temel amacı nedir? |